BotaLajme

Kina lëshon aeroplanmbajtësen e tretë, më të avancuar, të quajtur “Fujian”

Kina lëshoi të premten aeroplanmbajtësen e saj të tretë dhe më të avancuar nga kantieri i anijeve Jiangnan të Shangait, me një sistem të ri nisjeje që ekspertët thonë se po arrin shpejt Shtetet e Bashkuara.

E quajtur “Fujian”, anija është aeroplanmbajtësja katapultë e parë e Kinës e projektuar dhe ndërtuar në vend, njoftoi agjencia shtetërore e lajmeve Xinhua, raportoi CNN të premten.

Sistemi i saj i nisjes me asistencën e katapultës ndryshe nga sistemi më pak i avancuar i stilit të kërcimit me ski që përdoret në Liaoning dhe Shandong, dy paraardhësit e saj, sipas Qendrës për Studime Strategjike dhe Ndërkombëtare (CSIS), një institut kërkimi me bazë në Washington, ka pësuar përmirësim të madh.

Sistemi i ri, i ngjashëm me ato të përdorura nga aeroplanmbajtëset amerikane, do t’i lejojë Kinës të lëshojë një shumëllojshmëri më të gjerë avionësh nga Fujian më shpejt dhe me më shumë municione.

Matthew Funaiole, bashkëpunëtor i lartë në Projektin e Kinës të CSIS, i tha më parë CNN-it se anija e re do të ishte “përpjekja e parë e ushtrisë kineze në një aeroplanmbajtëse moderne”.

“Ky është një hap mjaft i rëndësishëm përpara. Ata janë përkushtuar vërtet për të ndërtuar një program operatori dhe vazhdojnë të shtyjnë kufijtë e asaj që janë në gjendje të bëjnë”, ka thënë Funaiole.

Kina i emërton aeroplanmbajtëset e saj sipas provincave të saj bregdetare, me Liaoning në verilindje dhe Shandong në lindje. Fujian, në juglindje, është provinca më e afërt me Tajvanin, e ndarë nga një ngushticë që është më pak se 80 milje (128 kilometra) e gjerë në pikën e saj më të ngushtë.

Partia Komuniste në pushtet e Kinës pretendon sovranitetin mbi demokracinë vetëqeverisëse të Tajvanit, pavarësisht se nuk e ka qeverisur kurrë atë. Udhëheqësi kinez, Xi Jinping, ka thënë vazhdimisht se “ribashkimi” midis Kinës dhe Tajvanit është i pashmangshëm dhe ka refuzuar të përjashtojë përdorimin e forcës.

Kina tani zotëron forcën më të madhe detare në botë dhe aeroplanmbajtëset janë anijet kryesore të flotës së çdo fuqie të madhe. Anijet masive janë në thelb një bazë ajrore e lëvizshme duke lejuar vendosjen e shpejtë dhe afatgjatë të avionëve dhe armatimit në një teatër luftarak.

Ngritja e flotës së Kinës vjen në mes të tensioneve gjeopolitike në rritje me SHBA-në, e cila nën presidentin Joe Biden po kërkon të forcojë lidhjet me aleatët dhe partnerët në rajonin Azi-Paqësor për të kundërshtuar ndikimin në rritje ekonomike dhe fuqinë ushtarake të Pekinit.

Vitin e kaluar Pekini arriti një pakt sigurie midis SHBA-së, Mbretërisë së Bashkuar dhe Australisë të quajtur AUKUS, një marrëveshje me të cilën të tria vendet do të shkëmbenin informacionin dhe teknologjinë ushtarake për të krijuar një partneritet më të ngushtë të mbrojtjes në Azi. Stërvitjet detare të ndjekura nga anëtarët e dialogut jozyrtar të ringjallur midis SHBA-së, Japonisë, Australisë dhe Indisë, të njohur si Quad, e kanë trazuar më tej Pekinin.

Rivaliteti detar

Aeroplanmbajtësja e parë e Kinës, Liaoning, ishte një anije e papërfunduar e epokës sovjetike që Pekini e bleu nga Ukraina në vitin 1998, e cila u përditësua dhe më në fund u vu në punë në vitin 2012.

Ushtria kineze përdori njohuritë teknologjike që mori nga ajo anije për të ndërtuar transportuesin e saj të parë të ndërtuar brenda vendit, Shandong, i cili hyri në shërbim në dhjetor të vitit 2019.

Por edhe pse dy aeroplanmbajtëset fillestare të Kinës rritën fuqinë e saj detare, aftësia e tyre ishte ende shumë prapa SHBA-së, e cila ka gjithsej 11 prej anijeve në shërbim.

Për më tepër, si Liaoning ashtu edhe Shandong bazoheshin në teknologjinë e vjetruar sovjetike. Këta dy transportues përdorën sistemin e lëshimit të kërcimit me ski, ku aeroplanët thjesht do të ngriheshin nga një rampë e lehtë, ndërsa transportuesit amerikanë përdorin një sistem katapultë më të avancuar për të nisur avionët e tyre.

Avionët e nisur me katapultë mund të fluturojnë në ajër më shpejt dhe me sasi më të mëdha karburanti dhe municioni, duke u dhënë atyre një avantazh ndaj avionëve të nisur me kërcim me ski, të cilët mbështeten në fuqinë e tyre kur ngrihen.

Megjithatë, pavarësisht sistemit të avancuar të nisjes, Funaiole i CSIS tha se ka ende shenja që transportuesi kinez mbetet prapa homologëve të tij amerikanë, të cilët kanë më shumë katapulta, një rrugë ajrore më të madhe dhe më shumë ashensorë për të lejuar vendosjen më të shpejtë të avionëve.

Të gjithë aeroplanmbajtëset amerikane janë gjithashtu me energji bërthamore, ndërsa Fujian besohet të funksionojë me shtytje konvencionale me avull, për të cilën Funaiole tha se do të kufizonte shtrirjen e tij. “(Megjithëse) ky mund të jetë një faktor më pak për Kinën, tani pasi shumë nga interesat e saj janë në detet e afërta”, tha ai.

Pas lëshimit të tij, Fujian do të duhej të testohej dhe të pajisej plotësisht përpara se të jetë i përshtatshëm për t’u vënë në punë dhe për të hyrë zyrtarisht në shërbim.

Fillimisht, Departamenti i Mbrojtjes i SHBA-së kishte vlerësuar se transportuesi do të ishte gati për shërbim aktiv deri në vitin 2023, por tani e ka shtyrë atë datë në vitin 2024.

Aeroplanmbajtëses Shandong iu deshën gjithashtu dy vjet nga nisja në vitin 2017 deri kur më në fund hyri në shërbim në vitin 2019. Për më tepër, Fujian mund të luftonte për të operuar teknologjinë e lëshimit elektromagnetik për katapultat e tij.

Edhe SHBA-ja ka pasur vështirësi në përdorimin e të njëjtit sistem në transportuesin e saj të fundit, USS Gerald R. Ford, duke çuar në vonesa të gjata të vendosjes.

Show More

Related Articles

Back to top button