Zbritja sezonale e mallrave dhe shërbimeve, i pasqyruar nga Evropa, do të jetë i mundur vetëm dy herë në vit. Aksioni për një ose më shumë produkte në sallonet e shitjes, dyqane, markete do të zgjasë maksimumi 30, kurse promovimi 8 ditë, thuhet në Ligjin e sapomiratuar për mbrojtjen e të drejtave të konsumatorit, i cili do të ndalojë pastrimin e “plehrave” nga magazinat dhe raftet kur u t’ju kujtohet tregtarëve dhe do të parandalojnë konkurrencën dhe fitimet e pandershme, transmeton Portalb.mk.
Dyqanet do të kenë ulje sezonale: në verë, nga data 25 gusht deri më 25 shtator të vitit aktual dhe ulje sezonale dimërore nga 25 dhjetori i vitit aktual dhe 25 janari i vitit pasardhës.
Fillimi i zbritjes do të duhet të specifikohet me datë. Ngritja e trefishtë e çmimit “fillestar shumë të lartë” për të menduar se si e keni pritur produktin në uljen e tretë, të katërt, nuk lejohet. Lejohen maksimumi dy çmime, për të pastruar tregun nga hile të tilla perfide të tregtarëve, vetëm për të blerë produktet e tyre.
Më tej, ky ligj i gjerë që mori rregullat evropiane për të mbrojtur konsumatorin, kërkon që kuponët e dhënë nga shitësit, tregtarët, duhet të përmbajnë domosdoshmërisht një llogaritje – shumën që do të kurseni duke blerë mallrat, dhe jo vetëm të kenë funksion që t’iu detyrojnë t’i bleni.
Mallrat ose shërbimet e nxjerra në shitje duhet të jenë të shënuara qartë, të dukshme dhe të lexueshme me fjalët “aksion” ose “shitje promocionale“. Me rastin e shpalljes së shitjes promocionale, tregtari është i detyruar të deklarojë kohëzgjatjen e saj, përndryshe gjobat janë të larta.
Shitjet promocionale (promovimi) mund të zgjasin vetëm 8 ditë, jo pafundësisht, derisa nuk harxhohen të gjitha mallrat joatraktive ose gjysmë të prishura nga depotë.
Mallrat ose shërbimet e vendosura për shitje promocionale duhet të shënohen qartë, në mënyrë të dukshme dhe të lexueshme me fjalët “promocion” ose “shitje promovuese”, kërkon ligji i ri.
Me rastin e shpalljes së shitjes promocionale, tregtari është i detyruar të tregojë kohëzgjatjen e saj.
Gjatë zbatimit të formave të veçanta të vendosjes në treg, tregtari është i detyruar të ndajë fizikisht mallrat që mbulohen nga ndonjë nga format e veçanta të vendosjes në treg.
Në Maqedoni, produktet shpesh përzihen me ato të mira dhe shiten me të njëjtin çmim. Mashtrimin e vërejmë kur arrijmë në shtëpi.
Kur tregtari vë në qarkullim mallrat me të meta ose gabim, është i detyruar t’i ndajë fizikisht nga pjesa tjetër e mallit. Duhet të shënojë qartë, dukshëm dhe lexueshëm si mallra me defekt apo gabim dhe të shënojë llojin e gabimit, e kërkon Ligji për Mbrojtjen e të Drejtave të Konsumatorit.
Ligji rregullon edhe hedhjen në treg të mallrave që kanë kaluar afatin e përdorimit, truk që pasurohen jo vetëm në vende të vogla, por edhe tregje të njohura, parfumeri etj.
“Tregtari është i detyruar që kur vë në qarkullim mallrat të cilëve ka kaluar data e përdorimit, t’i ndajë fizikisht këto mallra, si dhe të shënojë qartë, dukshëm dhe lexueshëm se ka kaluar data e përdorimit të tyre”, thuhet në ligjin e ri.
Më tej, rregulla dhe detyrime të rrepta përcaktohen për tregtarin, i cili me kërkesë të konsumatorit që ka blerë prej tij mallra që nuk janë të përshtatshme për nga forma, madhësia, modeli, ngjyra, numri ose për arsye të tjera, t’i zëvendësojë ato me mallra që ka cilësinë e duhur. (Nëse produkti është bërë me porosi të klientit, ky detyrim për tregtarin nuk zbatohet.)
Tregtari është i detyruar të zëvendësojë mallin brenda 15 ditëve nga dita e dorëzimit të mallit te konsumatori. Zëvendësimi i mallit me cilësinë e duhur bëhet nëse malli nuk është përdorur, nëse i është ruajtur pamja, vetitë e dobishme, vulat dhe shenjat e fabrikës, si dhe fatura që i është lëshuar konsumatorit së bashku me mallin.
Nëse në momentin e paraqitjes së kërkesës nga konsumatori, tregtari nuk disponon mallra të përshtatshme, për sa i përket mallrave që plotësojnë nevojat e tij, konsumatori ka të drejtë, sipas zgjedhjes së tij, të kërkojë:
1) të zgjidhë kontratën dhe të kërkojë kthimin e shumës së paguar ose
2) të zëvendësojë mallin me mallra të tjera të përshtatshme, kur tregtari t’i blejë.
Tregtari është i detyruar të njoftojë konsumatorin që ka kërkuar zëvendësimin e mallit se ai ka një mall të tillë brenda një afati që nuk mund të jetë më i gjatë se 30 ditë nga dita e marrjes së kërkesës për zëvendësim.
Sipas praktikës evropiane, mënyrat e pagesës tani janë të përcaktuara dhe të rregulluara shumë më saktë. Për shembull, për herë të parë, futet detyrimi ligjor nëse tregtari e kushtëzon shitjen duke ngarkuar paradhënie dhe produkti nuk dorëzohet brenda 30 ditëve, që është rasti kur paguani për mobilje, teknikë të bardhë, makinë të re etj., konsumatori ka të drejtë të vendosë interes për pagesë të vonuar.
Ndërsa nëse tregtari nuk e përmbush kontratën, ai është i detyruar t’i kthejë konsumatorit paradhënien e marrë të rritur me kamatë në paradhënie në masën për kamatë ligjore penale, të përcaktuar sipas Ligjit për marrëdhëniet e detyrimeve.
Tjetër e re është që për shkelje të rregullave në Ligjin për Mbrojtjen e të Drejtave të Konsumatorit, përveç gjobës së shqiptuar ndaj personit juridik për shkelje të konstatuar nga organi kompetent, do t’i shqiptohet edhe ndalimi për kryerjen e një veprimtarie të veçantë, ndërsa personit përgjegjës edhe ndalimi i ushtrimit të profesionit, veprimtarisë ose detyrës. Te mikrotregtari, ndalimi për personin juridik, personin përgjegjës dhe personin fizik është nga 15 deri në 30 ditë.
Për tregtarët e vegjël, të mesëm dhe të mëdhenj, sanksioni kundërvajtës i ndalimit të përkohshëm të ushtrimit të veprimtarisë së veçantë zgjat nga tre muaj deri në dy vjet. Ndërsa për personin përgjegjës për këta tregtarë sanksioni kundërvajtës me ndalimin e ushtrimit të profesionit, veprimtarisë apo detyrës zgjat nga tre muaj deri në një vit dhe shqiptohet nga gjykata kompetente.