Me origjinën e tyre në bregun perëndimor të Kanadasë, skijimi me ndihmën e ratrak-ut po fiton popullaritet në mesin e skiatorëve tatëpjetë që duan të hyjnë në terrenin e skive të vendit pa koston e skijimit me helikopterë. Malet e fuqishme të Maqedonisë së Veriut ofrojnë disa terrene superlative.
Nga Rob Stewart
Publikuar 22 nëntor 2022, 15:08 GMT
Shikoj me nervozizëm përmes dritares së avulluar të makinës sonë të dëborës. “Ratrak” hibrid i skidoo-s e cila është e vendosur lart në një parvaz tmerrësisht të hollë që kalon mes Maqedonisë së Veriut dhe Kosovës. Unë ngushëllohem në aftësitë e shoferit të saj me përvojë, Aljushi, i cili duket se mund të dyfishohet si një shpëtimtar i mirë malor nëse gjërat marrin kthesën për keq. Duket se kthimi mbrapa nuk është një opsion, kështu që ka vetëm një gjë për të bë: bëjmë ski. Në fakt, kjo ndjehet si një lehtësim, pavarësisht nga pjerrësia e shpatit.
Grupi ynë ka të gjithë përvojën në skijimin me ratrak, termi që përshkruan aksesin në rajone të largëta malore me një automjet me ‘gjurmë vemjesh’ të ngjashme me tanket. Ratrak-u jonë mund të marrë deri në 12 skiatorë dhe është jashtëzakonisht i shkathët dhe i manovrueshëm, përveç në këtë rast, me sa duket. “Është si skijimi me helikopterë, por më i lirë dhe më i relaksuar,” theksoi bashkëudhëtari im, Luke pak para se të futeshim në një rrëpirë dëbore dhe një greminë 45 gradë.
Me një ndalesë të paplanifikuar mënjanë, më vinte nxitja për të skijuar terrenin nga vendpushimi i vogël i Kodra e Diellit në malet Sharr të Maqedonisë së Veriut, të cilat ofrojnë një peisazh të bukur dramatik të Ballkanit Jugor. Por tani, pamjet përgjatë vargmalit të madh malor arrijnë drejt Shqipërisë dhe terreni poshtë meje duket qartësisht tërheqës, me borë të freskët pluhur, pavarësisht motit të ngjashëm me pranverën. Dhe ne kemi gjithë malin për vete.
Kompania jonë e turneut me ratrak, Sharr Adventures, u themelua pesë vjet më parë nga skiatori dhe alpinisti vendas Metodi ‘Meto’ Chilimanov. Gjithashtu udhërrëfyesi ynë për sot, me bandanën, mjekrën dhe energjinë e tij të madhe, Meto është si një kryqëzim midis një ylli rock të viteve 1970, guru shpirtëror dhe dhi mali në ski.
Motivimi i tij është i mishëruar dhe punon me një ekip udhërrëfyesish ekspertë të skive, dy të caktuar për secilin grup prej 12 skiatorësh. Ne zbresim në një nga terrenet më të ulëta që përshkojnë mbi 30 milje katrore hapësirë që shtrihet në jug-perëndim nga baza jonë në Hotelin Scardus. Disa nga majat përreth ngrihen mbi 8,530 ft. , dhe megjithëse është fundi i marsit, ka borë deri në nivelin e resortit.
Ndërsa marrim pamjen, si me magji, shfaqet makina jonë e dëborës, e çliruar nga burgu i saj me borë. Dhe Meto është në një humor eksplorues, kështu që ne shtyjmë më në perëndim, deri në një kreshtë tjetër, përpara se të bëjmë ski thellë në luginën poshtë. Makina e dëborës asnjëherë nuk është shumë larg, përderisa ne eksplorojmë një luginë tjetër të re. Ne vazhdojmë, duke u përpjekur të mposhtim diellin e pranverës para se të shkrin borën. Sa herë që ratraku largohet, me gjurmët e saj metalike të lëkundshme dhe motorin e fuqishëm, kontrasti i papritur i heshtjes e sjell shkretëtirën më qartë në fokus.
Sharr Adventures tërheq skiatorë dhe snowboard-ues që duan të përjetojnë terrene serioze të vendit. Flota e saj prej katër ratraqesh mund të trajtojë rreth 40 njerëz në ditë, zakonisht një përzierje e gjerë udhëtarësh nga Skandinavia, Evropa Qendrore, Britania e Madhe dhe SHBA, shumica e tyre duke bërë ski për të paktën katër ditë. Pavarësisht se pjesa më e madhe e vendit është malore, Maqedonia e Veriut ka zona të kufizuara skijimi, me vetëm disa stacione të vogla skijimi në të gjithë vendin. Kodra e Diellit është më e madhja, por ka vetëm tre ashensorë. Një udhëtim me një ashensor, i blerë në vitin 1984 nga Sarajeva pas Lojërave Olimpike Dimërore, është më i gjati që kam përjetuar ndonjëherë, duke zgjatur mbi 20 minuta. Mendoj se kjo është arsyeja pse skijimi me ratrak ka përmbushur një nevojë natyrore këtu. Por ka gjithashtu një ashensor ekspres të ri, për gjashtë persona, që është po aq i mirë sa çdo tjetër që do të gjenit në Alpe, dhe në një fundjavë me diell, vendasit nga rajoni dynden drejt shpateve.
Por për vizitorët jashtë shtetit, skijimi me ratrak është arsyeja e ekzistencës këtu. Dhe kjo zonë skijimi është e gjerë. Ne eksplorojmë më shumë çdo ditë, duke u larguar më shumë nga baza jonë, ndërsa moti i ngrohtë e transformon borën në varietetin mitik të “misrit” që ndihet si kadife nën skitë tona. Vrapimet e gjata nën brezat e shkëmbinjve dhe nëpër gunga e lejojnë grupin të përhapet, rimbledhja në një pistë poshtë makinës nuk është kurrë larg. Dreka është në afresk në lugina larg çdo rrëmuje restoranti; moussaka i ngrohtë një piknik i preferuar i Sharr Adventures.
Është një shkretëtirë që gjithashtu ndihet shumë larg nga kryeqyteti i Maqedonisë së Veriut. Por në fakt Shkupi, ku e kisha nisur udhëtimin tim, është vetëm një orë me makinë larg. E ndarë në dysh nga lumi Vardar, një ndalesë këtu i shton një element kulturor një pushimi të ri të skive. Në bregun verior, gjej një varg xhamish me pamje nga Pazari i Vjetër dhe tregje të ngarkuara me bizhuteri dhe ushqime vendase. Thirrja për lutje sjell popullsinë mashkullore, restorantet e thjeshta që shërbejnë qebap dhe çaj turk presin kthimin e tyre. Përtej Urës së Gurit në jug, qyteti ndihet më evropian; vera lokale shërbehet me pjata të frymëzuara nga kuzhina mesdhetare fshatare dhe ngushëlluese. Sallatat e freskëta janë të kudondodhura dhe duket një pikë krenarie kombëtare që ato shfaqin domatet më të mira të kultivuara në shtëpi. Por lart në malet e Sharrit, është shkretëtirë se sa fiton më shumë vlerësime.
Pavarësisht fillimit të pasigurt të ratrakut tonë, në fund të javës, makina ndihet si një mik i vjetër. Në ditën tonë të fundit, Meto vështron nga jugu, përgjatë terrenit të gjerë të paprekur drejt malit më të lartë të vendit, Korabit, i cili shënon horizontin në 9,068 ft. . Ka shumë më tepër për të eksploruar. “Kompania jonë filloi me ecje, më pas turne me ski, më pas gjetëm makinën tonë të parë të dëborës,” thotë Meto. “Dhe ne tani kemi katër,” thotë ai. “Ne do të vazhdojmë të eksplorojmë këtë vend. Kjo është shtëpia jonë dhe ne jemi shumë me fat.”
SI TA BËNI:
Një qëndrim gjashtë netë në Hotelin me katër yje Scardus në Popova Sapka kushton nga 1,425 € (1,234 £) për person, me ushqim të plotë, bazuar në dy ndarje, duke përfshirë pesë ditë ski me ratrak. Fluturimet dhe transfertat në aeroport nuk përfshihen. Wizz Air kryen fluturime pa ndalesë nga Luton në Shkup, e cila është rreth një orë me makinë nga Popova Sapka nga 44 £ në një drejtim.
Botuar në udhëzuesin Winter Sports 2022/23, shpërndarë me numrin e dhjetorit 2022 të National Geographic Traveler (MB)